علی بابا کولاک می کند
گروه هلدینگ علی بابا، بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک چین، سود چهار ماهه ابتدایی خود را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، علی بابا سود چهار ماهه ابتدایی سال 2013 میلادی را سه برابر بیشتر از پیش بینی های اخیر کارشناسان اعلام و سهامداران خود را خوشحال کرد.
بر اساس این گزارش، افزایش میان فروش این شبکه تجاری درآمد خالص این شرکت را در سه ماه ابتدای سال به 669 میلیون دلار رساند.
این در حالی است که، یاهو نیز یکی از سهامداران اصلی این شرکت محسوب می شود و بابت افزایش تقسیم سود علی بابا، سود هنگفتی را کسب خواهد کرد.
این سایت مانند اکثر سایتهای اینترنتی، دارای دو نوع سرویس پولی و رایگان میباشد که سرویس پولی آن که مبلغی در حدود ۳۵۰ دلار بابت عضویت یکساله دریافت میکند خدمات بسیار عالی را در اختیار قرار میدهد از جمله این خدمات ایجاد یک صفحه رایگان در روی سایت علیبابا است که در تمامی موتورهای جستجو هم معرفی میشود و میتواند همانند یک کاتالوگ تا ۳۰ محصول و تصویر آنها را در بر بگیرد.
همچنین آگهی Trade Lead خریداران را بصورت نامحدود در اختیار قرار میدهد. این سرویس برای فروشندگان کارآیی بسیار بالایی برخودار است و محصولات تولیدی و عرصه شده توسط شرکت را در صدر نتایج جستجوها قرار میدهد.
اما سرویس رایگان این سایت بهترین سرویس را به خریداران ارائه میدهد. کاربران رایگان این سایت میتوانند نام و مشخصات شرکت خود را و حتی محصولات تولیدی خود را در این سایت معرفی کنند و تا تعدادی محدود از محصولات خود را همراه با عکس آنها در این سایت منتشر نمایند. آگهی فروش بدهند و یا آگهی خرید ارسال کنند.
سهامداران اصلی این شرکت، یاهو(Yahoo)، تا اوبااو(taobao) و چند شرکت بزرگ هستند که قصد دارند 100 درصد از سهام شرکت علی بابا را خصوصی سازی کنند.
جک ما، بنیانگذار این سایت اینترنتی، از معروف ترین شخصیت های آسیایی فعال در زمینه اینترنت است و به تازگی تصمیمات جدیدی جهت گسترش خدمات سایت alibaba در نظر گرفته است. به گفته وی در ۱۰ سال آینده یکی از سه شرکت برتر اینترنتی دنیا، چینی خواهد بود و alibaba سعی دارد تا این افتخار را نصیب خود کند.
شرکت های چینی با جمعیت بیش از یک میلیارد نفر، معمولا با سوددهی بالایی مواجه هستند، سایت alibaba نیز با بیش از 12 میلیون نفر عضو، رقابت شدیدی با دیگر سایت های تجاری دنیا به خصوص eBay دارد.
هم اکنون موتور جست وجوی گوگل و سایت تجاری eBay بزرگترین رقیبان جهانی برای سایت alibaba هستند اما همکاری alibaba و یاهو از سال ۲۰۰۵ قدرت فزاینده ای به فعالیت های این سایت چینی تزریق کرده است.
یاهو برای همکاری با این سایت، در سال 2006، مبلغ یک میلیارد دلار پرداخت و ۴۵ درصد از سهام آن را خریداری کرد. رشد اینترنت در چین و استفاده روزافزون مردم از خدمات سایت های مختلف، این کشور را بعد از آمریکا به دومین کاربر بزرگ اینترنت تبدیل کرده است