مدیرعامل سایپا با اشاره به اقدامات برای جلب رضایت مشتریان از دو محصول اقتصادی، برنامه کاهش خودرو های ناقص به ۲۰ هزار دستگاه، عرضه ۳ محصول جدید و واگذاری سهام درون گروهی خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی تیموری با بازدید از خطوط تولید و حضور در جمع کارگران، نیروی انسانی را مهم ترین و اصلی ترین رکن تولید خودرو دانست و اعلام کرد: از آنجا که سایپا به دنبال تولید اقتصادی دو محصول است قطعا با تکیه بر توان و دانش کارگران و مهندسان داخلی می تواند ضمن تحقق تولید اقتصادی خودروهای شاهین و کوییک، رشد تولید را در سال جاری محقق کند.

ارتقای کیفیت، کاهش هزینه ها، تحویل به موقع خودروها به مردم و افزایش ایمنی محصولات وابسته به نیروی انسانی است. اگر از تمام ظرفیت موجود استفاده کرد بطور قطع می توان با سرعت بیشتری به 8 فرمان ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور دست یافت. از اواخر سال گذشته با هدف افزایش تولید و ارتقای کیفیت، تصمیم گرفته شد تولید اقتصادی دو محصول شاهین و کوییک پیگیری شود. از این رو سعی شد تا چالش ها و نارضایتی هایی که از خودروی شاهین وجود دارد با کمک مهندسان مرتفع شود.

رضایت کامل از محصولات سایپا

ارتقای کیفیت شاهین از ماه های پایانی سال 1400 در دستور کار قرار گرفت. برخی مشتریان از صدای شاهین در اتاق گلایه داشتند از همین رو فرآیند ایزوله کردن اتاق طی 45 روز انجام شد و تمام محصولات از هفته آخر اسفند سال گذشته با سیستم جدید (حذف کامل صدای اتاق) تولید شد. در این میان برای ارتقای کیفیت موتور شاهین برنامه ای تدوین که خوشبختانه نتایج مناسبی حاصل شد.

نارضایتی از شیشه بالابر و فوم صندلی های خودرو شاهین وجود داشت که تمام این چالش ها مرتفع و استانداردسازی لازم صورت گرفت. لذا مردم رضایت نسبی از خودرو شاهین پیدا کردند. این اقدامات در مورد خودرو کوییک هم انجام خواهد شد تا مردم از کیفیت خودروهای اقتصادی سایپا رضایت کامل داشته باشند.

کیفیت و پاسخگویی مناسب به مشتریان

خودرو کوییک به جهت آنکه سال های متمادی است تولید می شود بخش زیادی از مشکلات آن اصلاح شده است.ارتقای کیفیت خودرو کوییک در دستور کار قرار گرفته تا مردم رضایت 100 درصدی از این خودرو داشته باشند. در راستای کسب رضایت مشتریان، افرادی که در گذشته خودرو شاهین خریداری کردند خدمات پس از فروش ویژه دریافت خواهند کرد. کیفیت و پاسخگویی مناسب به مشتریان، رمز موفقیت و بقا یک بنگاه اقتصادی است به همین جهت حدود 2 هزار پروژه ارتقاء کیفیت محصول در فرآیند تولید و زنجیره تامین قطعات تعریف شده که در حال اجرا است.

پاسخ دهی مناسب به مشتریان

تولیدات سال جاری دو ویژگی دارد که یک بخش آن رشد تولید و دیگری تولید بصورت عبور مستقیم است. 97 درصد خودروهایی که تولید می شود به واحد فروش تحویل داده می شود و این امر به منزله ارتقای کیفیت و پاسخ دهی مناسب به مشتریان است. در 8 فرمان ابلاغ شده، رشد تولید تا 50 درصد تکلیف شده اما سعی بر این است رشد تولید را به بیش از 65 درصد رساند. از همین رو ضمن افزایش تولید، تجاری سازی خودروهای کف پارکینگ در حال انجام است.

خودروهای کف پارکینگ به 20 هزار دستگاه می رسد

با ورود به سایپا این مجموعه 80 هزار خودرو ناقص، 5.2 هزار خودرو یورو 4 و 1.7 هزار خودرو بدون ضمانت و بلاتکلیف در کف پارکینگ داشت. لذا با برنامه ریزی دقیق این تعداد به 29 هزار خودرو رسید و تا پایان اردیبهشت مجموع خودروهای کف پارکینگ به 20 هزار دستگاه می رسد. خودروهای کف پارکینگ بعد از تکمیل دوباره به بخش بازرسی می رود تا کیفیت آن مورد سنجش قرار گیرد. در فروردین ماه برای اولین بار 37 هزار خودرو آماده تحویل وجود داشت که 16 هزار دستگاه از تجاری سازی خودروهای کف پارکینگ و 21 هزار دستگاه تولید اولین ماه سال بود.

پیاده سازی 8 فرمان رئیس جمهور

استراتژی ها پیاده سازی 8 فرمان رئیس جمهور است. از همین رو ضمن حرکت به سمت صفر شدن خودروهای کف پارکینگ ،عرضه 3 محصول جدید به بازار در حال برنامه ریزی است که یکی از آنها تولید ون اقتصادی است. امید است تا پایان سال تاییدیه های لازم اخذ شود و این خودرو روانه بازار شود.

در خصوص واگذاری سهام و حرکت به سمت خصوصی سازی هم برنامه جامعی تدوین شده و کارهای کارشناسی دقیقی صورت گرفته است. نتایج تحقیقات در ماه جاری استخراج خواهد شد و پس از آن سهام درون گروهی واگذار خواهد شد تا با بودجه ای که بدست می آید بتوان برنامه های محول شده را اجرایی و پیاده سازی کرد.