۸ اقدام مهم سایپا : افزایش تولید، کاهش خودروهای ناقص، فروش سهام و ...
سایپا ۸ اقدام استراتژیک و مهم در مدیریت جدید چهار ماهه از جمله افزایش آمار تولید،کاهش خودروهای ناقص، عرضه سه محصول جدید، فروش سهام درون گروهی و... را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سایپا اعلام کرد: در دوره جدید مدیریتی تصمیم به تحول سازی صنعت خودرو دارد و طی 4 ماه اخیر ، 8 اقدام استراتژیک و مهم انجام داده است.
1- برای اولین بار بیش از 2 هزار پروژه ارتقاء کیفیت محصول در فرآیند تولید و زنجیره تامین قطعات تعریف شده که در حال اجرا است. از اینرو با تمام توان نسبت به خواسته های مردمی در رشد کیفیت محصولات گروه خودروسازی سایپا اقدام می شود.
2- تعداد خودروهای ناقص با سرعت کاهش یافته و تا پایان ماه جاری تعداد خودروهای کف پارکینگ به 20 هزار دستگاه می رسد. این آمار تا قبل از مدیریت جدید شامل 80 هزار خودرو ناقص، 5 هزار و 200 خودرو یورو 4 و هزار و 700 خودرو بدون گارانتی و بلاتکلیف بود .
3- افزایش تیراژ تولید در دستور کار قرار گرفت و سایپا 3 درصد جلوتر از برنامه فروردین سال جاری است و به جای دو هزار و 134 دستگاه ، دو هزار و 845 انوع محصول تولید شد.
4- در فروردین و برای اولین بار، 37 هزار خودرو آماده تحویل بود که 16 هزار دستگاه از تجاری سازی خودروهای کف پارکینگ و 21 هزار دستگاه تولید اولین ماه سال بود.
5- از ابتدای سال جاری تا 18 اردیبهشت بیش از 35 هزار انواع محصول تولید شد که حدود 90 درصد شامل حدود 32 هزار دستگاه، عبور مستقیم بوده و در فرآیند تحویل به فروش قرار گرفته است.
6- همکاری با وزارت دفاع در حوزه قطعات الکترونیکی و دانش بنیان 10 برابر خواهد شد.
7- عرضه 3 محصول جدید تا پایان سال جاری دیگر موضوعی است که در راستای توسعه صنعت خودرو و کاهش اثرات منفی تحریم است.
8- با توجه سیاست های اصل ۴۴ ، سایپا قصد دارد پیشرو در خصوصی سازی واقعی این مجموعه باشد. بدین جهت سهام درون گروهی با رعایت اصل اهلیت واگذار خواهد شد.
سایپا در راستای عبور از مشکلات و چالش های صنعت این 8 اقدام را انجام داده و تلاش براین است طبق اهداف ترسیمی مقام معظم رهبری،رئیس جمهور و وزارت صنعت، گام های محکم و استوار برداشته شود.