مجمع سالانه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش برگزار و با تصویب صورت های مالی، مقرر شد ۴۰ تومان سود برای هر سهم بین سهامداران حقیقی و حقوقی توزیع شود.

 

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع سالانه شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش بعداز ظهر با حضور  86.7 درصدی سهامداران در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار و پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اسفند 1400 و نظر حسابرس و بازرس قانونی، صورت های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از 3928 ریال سود محقق شده هر سهم 400 ریال معادل 10 درصد برای هر سهم توزیع شود و مابقی سود برای افزایش سرمایه از محل سود انباشته منظور شود.

براین اساس، سود سهامداران حقیقی و حقوقی سجامی از 8 شهریور ، سود سهامداران حقیقی غیر سجامی از اول آبان تا انتهای سال جاری با ارائه اصل و کپی کارت ملی و اطلاعات کد بورسی با مراجعه به کلیه شعب بانک ملت و سود سهامداران حقوقی غیر سجامی هم از اول آبان با ارسال درخواست کتبی به همراه اعلام شماره حساب پرداخت می شود.

اهم موارد مطرح شده در مجمع

- فروش نسبت به دوره مشابه قبل، رشد 53 درصدی داشت و فروش خالص به 23.7 هزار میلیارد تومان رسید.

- افزایش سرمایه از 300 میلیارد به 1.3 هزار میلیارد تومان در جریان است. نرخ بازده سهم از 95 به 102 درصد رسید.

- روند توسعه فروشگاه‌ها ادامه داشت و تعداد آنها از 2569 به 3103 فروشگاه افزایش یافت. به 76 شهر جدید هم ورود و 488 شهر تحت پوشش داده شد.

- سود خالص شرکت به 1.08 هزارمیلیارد تومان رسید. پیش بینی فروش و سود در سال جاری 36.1 و 1.8 هزار میلیارد تومان برآورد شده که باتوجه به عملکرد سه ماهه این رقم قابل تحقق است.

- 3100 فروشگاه تا پایان سال راه ‌اندازی و 421 کامیونت در قالب مالکیت به شبکه اضافه شد.  180 هزار متر مربع فضای انباری و 630 هزار متر مربع فضای فروشگاهی است. 10.8 میلیون مشتری افق کوروش هستند.

- رکورد فروش روزانه به میزان 133 میلیارد تومان در یک روز به دست آمد. رشد 200 درصدی فروش اینترنتی. شاخص موجودی اینترنتی به 99 درصد رسید.

- کاهش 15 درصدی نیروها بدون کاهش کیفیت خدمات صورت گرفت. شرکت بدون اخراج همکاران، نیروها را به پروژه‌های جدید منتقل کرد.

- گسترش سبدکالایی، توسعه فروش اینترنتی، توسعه برندهای اختصاصی، برنامه‌ریزی برای استفاده از زیرساخت‌های بدست آمده از خرید 75 درصد سهام هایپر فامیلی و ورود  به بازار جدید، ورود به سایر حوزه‌های خرده‌فروشی با برند گلرنگ و سایر برندها و... از مهم‌ترین برنامه های در دست اجرا  در سال جاری هستند.

- بهره‌برداری مضاعف از زیرساخت‌های اضافه شده، نرخ بازگشت کوتاه مدت 2 ساله، خرید بعد از دوره پذیرش ریسک و ورود به بازار جدید از مهم‌ترین مزایای خرید هایپر فامیلی هستند.