مدیرعامل تپسی از راه اندازی طرح تشویقی برای رانندگان این استارت آپ با واگذاری سهام به آنها در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میلاد منشی‌پور با بررسی شرایط جاری تپسی و مسیر پیش‌رو در سال آینده به بورسان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها و وعده هایی که داده شده بود، شرکت تپسی روند مناسبی را در پیش گرفت و طی ۹ ماه سال جاری اتفاقات مالی مطلوبی را تجربه کرد. به طوری که فروش و سود ۴۱۶ و ۴۰ میلیارد تومانی را تجربه کرد.

وی افزود: شرکت تپسی با گسترش جغرافیایی در سال جاری مواجه بود. به طوری که سال گذشته تنها در ۱۶ شهر فعالیت داشت اما اکنون به ۳۳ شهر رسیده است. تپسی در هفته، ماه، فصل و سال، برای تعادل عرضه و تقاضا در قالب طرح‌های تشویقی، میزان قابل توجهی یارانه های مختلف به رانندگان با هدف روی زمین نماندن درخواست‌ها در ساعت‌های اوج و روزهای شلوغ و استفاده مسافران از خدمات تپسی پرداخت می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: برای اینکه رانندگان بتوانند سهامدار تپسی شوند در قدم اول باید محدودیت معامله سهامدار حرفه‌ای از روی تپسی برداشته می‌شد که این محدودیت حدود یک ماه پیش برداشته شد. اولین قدم برای اجرای این وعده برداشته شده و به زودی رانندگان تپسی به سهامداران این تاکسی اینترنتی تبدیل می‌شوند.

منشی پور تصریح کرد: بخش عمده‌ای از طرح‌ها در قالب سهام یا کمک هزینه خرید سهام به رانندگان پرداخت خواهد شد و آنها چیزی از جیب پرداخت نمی کنند. در مجموع این اتفاق خوبی از نظر کسب‌ و کاری است. چرا که شرکت‌های دیگر چنین قابلیتی را ندارند و از سمت دیگر چسبندگی معناداری در سفیران نسبت به شرکت ایجاد می‌شود. تجربه این اتفاق مهم در برخی شرکت‌های آمریکای جنوبی بسیار موفق بود. واگذاری سهام به سفیران تپسی در شکل طرح‌های تشویقی خواهد بود که جزئیات آن به زودی منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح هنوز راه‌اندازی نشده و به زودی از مرحله اول آن رونمایی خواهد شد و رانندگان براساس حداکثر و حداقل فعالیتی که در تپسی دارند، سهام دریافت می‌کنند. رانندگان بدنه اصلی این تجارت را تشکیل می‌دهند و فناوری بکار رفته در تپسی بدون رانندگان آن امکان خدمات دهی ندارد.
رانندگان این شرکت باید با در اختیار گرفتن سهام این شرکت در آن ذینفع باشند و شرکت را متعلق به خود بدانند. تپسی در سطح کلان از افزایش قیمت ها منفعت نمی‌برد. هر چه قیمت متعادل‌تر و پایین‌تر باشد حجم بیشتری از حمل و نقل شهری قابل پوشش است.