گزارش وزارت صنعت از دلایل نارضایتی خریداران محصولات ایران خودرو و سایپا
وزارت صنعت در گزارشی ، دلایل نارضایتی خریداران محصولات ایران خودرو و سایپا طی سال گذشته را مورد بررسی قرار داد.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت صنعت در بخشی از گزارش تحول صنعت خودرو به میزان رضایت و دلایل نارضایتی مصرفکنندگان از محصولات خودروسازان پرداخت و اعلام کرد: حدود ۷۷ و ۶۴.۵ درصد از مشتریان ایران خودرو و سایپا از خرید سال گذشته محصولات رضایت داشتند.
بر اساس این گزارش، بیشترین نارضایتی خریداران محصولات ایران خودرو مربوط به تاخیر در تحویل خودرو بود و ۳. ۵ درصد از مصرفکنندگان نیسان نیز به علت تاخیر شاکی بودند.
عدم تحویل کامل مدارک در رتبه بعدی علل نارضایتی این دست از مشتریان قرار دارد که ۵ درصد از کل تحویل را تخصیص داده است. ۵. ۱درصد از خریداران محصولات ایرانخودرو نیز معتقد بودند، خودرو در زمان تحویل به آنها کثیف بوده و ۳. ۱درصد نیز اعلام کردند برخورد نامناسبی با آنها انجام شد.
۹. ۰درصد از کل مشتریان ایرانخودرو از قیمت خرید ناراضی بودند. ۴. ۰درصد نیز اعلام کردند زمان تحویل در نمایندگی طولانی بوده و به همین میزان از مشتریان نیز از عدم مطابقت خودرو تحویلی با خودرو ثبتنامی شکایت داشتند.
نامناسب بودن نحوه آموزش، عدمتحویل متعلقات و طولانیمدت بودن زمان ثبتنام، ردههای بعدی علل نارضایتی مشتریان ایرانخودرو با به ترتیب ۳. ۰، ۲. ۰ و ۲. ۰درصد هستند. ۱. ۰درصد از خریداران محصولات ایرانخودرو نیز اعتقاد داشتند خودرو در زمان تحویل به آنها صفر کیلومتر نبود.
چند آمار از سایپا
مشتریان سایپا نیز بیش از هر مورد دیگری از تاخیر در تحویل خودرو شکایت داشتند که درصد نارضایتی به این علت تقریبا دو برابر ایران خودرو و حدود ۳. ۲۰ درصد و ایراد خودرو در زمان تحویل نیز ۳. ۸ درصد بود. عدم تحویل کامل مدارک، برخورد نامناسب و نارضایتی از هزینه پرداختی در ردههای بعدی قرار دارند که به ترتیب ۸. ۴، ۶. ۲ و ۵. ۲ درصد را اختصاص دادند.
۹. ۱ درصد از خریداران محصولات سایپا معتقدند خودرو در زمان تحویل کثیف بوده و ۱. ۱ درصد از عدم تحویل متعلقات و یک درصد نیز از عدم تطبیق خودرو ثبتنامی ناراضی بودند. نامناسب بودن نحوه آموزش و طولانی بودن مدت ثبتنام نیز علل بعدی نارضایتی بودند. ۲. ۰ از خریداران هم اعلام کردند زمان تحویل خودرو، باک بنزین خالی بود. ۲. ۰ درصد هم از صفر کیلومتر نبودن خودرو ، گلایه داشتند.
بازدید کنندگان و علاقمندان وبلاگ سود نیوز epsnews.blogfa.com از این پس می توانند در زمان های عدم سرویس از طریق بلاگفا از وبلاگ دوم این گروه epsnews.blogsky.comدر این مجموعه بازدید کنند. وبلاگ سوم این گروه نیز epsnews.mihanblog.com می باشد. مطالب قابل ارائه وبلاگ عبارت است از: 1- آموزش کاربردی و اثربخش سرمایه گذاری در بازار سهام 2- ارائه اخبار مهم روزانه بازار سهام 3- ارائه اخبار مرتبط با اقتصاد جهانی و اقتصاد داخلی مرتبط با بازار سهام 4- بررسی وضعیت شرکتهای پذیرفته شده در بورس و فرا بورس 5- ارائه اخبار مربوط به سود اعلامی شرکتها و تحلیل آنها 6 -مروری بر شایعات و تیپ شناسی آنها 7- سایر موارد بورسی اطلاعیه رفع مسولیت : این وبلاگ فقط جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد و به هیچ عنوان بر اساس مطالب وبلاگ، بخش نظرات و ایمیلهای ارسالی خرید و فروش نفرمایید. در ضمن بخش نظرات ممکن است حاوی مطالب مختلف از افراد با نیات گوناگون باشد، لطفا مراقب معاملات خود در بازار باشید. نخست دانش و دوم تجربه خود را در بازاربالا ببرید و نهایتا در صورت آمادگی کامل با حداقل سرمایه در این بازار مشغول شوید. بدون آموزش و بررسی توسط خودتان وارد هیچ بازاری نشوید. مسولیت سرمایه گذاری با خودتان است، پس خوب بررسی کنید. جمله مهم برای فعالیت در بازار: هـر حـقـیـقــتی در بازار از سـه مـرحـلـه می گـذرد: ابـتـدا، بـه مـسـخره گـرفـتـه مـی شود بـعـد بـه شـدت بـا آن مـخالـفـت مـی شـود و در آخـر، بـه عـنـوان امـری بـدیهـی پـذیـرفـتـه می شـود. محل تشکیل کلاس های آموزشی بورس مدیر وبلاگ: ................................