اهم اقدامات و چهار مسیر رشد "تپسی" از زبان مدیرعامل و پیش بینی درآمد و سود
مدیرعامل تپسی با اعلام اهم اقدامات سال گذشته و چهار مسیر رشد شرکت از پیش بینی افزایش ۹۲ و ۲۴۷ درصدی درآمد و سود خالص در سال مالی جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اولین مجمع سالانه شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس معروف به تپسی بعد حضور در فرابورس با حضور 67.3 درصدی سهامداران در محل مجموعه تلاش برگزار شد.
بر اساس این گزارش، پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اسفند 1401 و نظر حسابرس و بازرس قانونی، صورت های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از 306 ریال سود خالص محقق شده هر سهم 31 ریال معادل 10 درصد برای هر سهم توزیع شود.
اهم گزارش عملکرد سال گذشته تپسی از زبان مدیرعامل
بر اساس این گزارش، میلاد منشی پور مدیرعامل تپسی با ارائه گزارش عملکرد سال گذشته گفت: عرضه اولیه 5 درصدی سهام "تپسی" به صندوقها و کشف قیمت 938 تومانی در خرداد ماه، عرضه 10 درصد سهام به سهامداران حرفهای به روش پذیرهنویسی در مهر ماه و برداشته شدن محدودیت سهامداران و عرضه به عموم در دی ماه سال گذشته صورت گرفت.
وی افزود: این شرکت سال گذشته با 1230 نیرو، 2.24 میلیون راننده، 23.5 میلیون مسافر با درآمد ماهانه 52 میلیارد تومانی در ازای 15 درصد کمیسیون دریافتی و ارزش سالانه 345 میلیارد تومانی سفرها ، 33 شهر فعال را تحت پوشش داشت و در حال فعالیت بود.
این مقام مسئول ادامه داد: بعد از رشد سه برابری تپسی در سال 98 با شیوع کرونا صنعت تاکسی اینترنتی همگام با دنیا با رکود همراه بود. هر چند درآمد تپسی در دوره پایدار بود . با کاهش اثرات شیوع کرونا از نیمه دوم سال 1400 درآمد و عملیات تپسی رشد قابل توجه داشت. به طوری که درآمد نسبت به 6 ماه نخست و سال 99 بالغ بر 60 و 50 درصد افزایش داشت. درآمد سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل 136 درصد رشد داشت.
افزایش 7 درصدی درآمد با بهبود الگوریتم ها و هوش مصنوعی
منشی پور عنوان کرد: زمان سفر یکی ازمهمترین متغیرهای قیمت گذاری و توزیع سفر است. داشتن تخمین بهتر ازآن اثر بسزایی در بهبود هر دو الگوریتم خواهد داشت. تپسی دراین زمینه از خدمات جهانی نیز عملکردبهتری دارد. داشتن تخمین درست زمان سفر راه ورود به کسب و کارهای جدید مانند ارسال بسته را باز می کند.بهبود این الگوریتم اثر 40 درصدی بر افزایش 7 درصدی درآمد داشت.
به گفته وی، بهبود قیمت گذاری و نرخ درخواست مسافران از طرف دیگر نرخ قبول سفر سفیران را بهبود می بخشد. لذا بهبود این الگوریتم بطور مستقیم روی تعداد سفرها و درآمد شرکت اثرگذار خواهد بود.بهبود این الگوریتم اثر 35 درصدی بر افزایش 7 درصدی درآمد داشت. یافتن سفیر مناسب در کمترین زمان برای هر درخواست مسافر، زمان مفید سفیران نسبت به زمان غیرمفید آنها را افزایش خواهد دادکه این امر به معنای افزایش ظرفیت ناوگان است.
مدیرعامل تپسی اضافه کرد: ازطرف دیگر این امر به معنای کاهش احتمال انصراف از سفر توسط مسافران است. این مسئله نیز به افزایش سفرها و درآمد کمک خواهد کرد. بهبوداین الگوریتم اثر 25 درصدی بر افزایش 7 درصدی درآمد داشت. یکی از اقدامات چشمگیر تپسی طی سال قبل در زمینه برندینگ، حضور تبلیغاتی در صدا و سیما و تبلیغات محیطی باز از جمله بیلبورد در شهرها بود. انتظار می رود با انجام این برنامه های تبلیغاتی ضمن افزایش قابل توجه آگاهی از برند تپسی در سرتاسر کشور این استارت آپ را به گزینه اول در ذهن کاربران تبدیل کند.
پیش بینی افزایش درآمد و سود خالص / مسیر رشد تپسی
منشی پور ادامه داد: هدف تپسی در سال جاری دو برابر کردن درآمد از 625 میلیارد به 1.2 هزار میلیارد تومان و 3.5 برابر کردن سد خالص از 75 به 260 میلیارد تومان است. مسیر رشد تپسی در سال جاری ، توسعه بازار فعلی شامل افزایش 35 درصدی سهم بازاردر شهرهای اصلی، رشد 6 برابری سرویس موتوپیک و توسعه سرویس بین شهری، ایجاد فیچرها و محصولات جدید اقتصادی شامل اضافه کردن "عجله ندارم" که باعث افزایش درآمد خواهد شد و سرویس جدید پارا ترانزیت، ورود به بازار های جدید حمل و نقل شامل سرویس ویژه و مدرسه، توسعه کسب و کارهای جدید شامل رشد 10 تا 15 برابری تپسی پک و رشد 5 برابری تپسی گاراژ است.