تبعات منفی خصوصیسازی ۱۳ سال پیش رجا و بدهی ۱۰۰۰ میلیاردی به راه آهن
مدیرعامل راهآهن با اشاره به تبعات منفی خصوصیسازی ۱۳ سال پیش شرکت ریلی رجا و بدهی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خواستار رسیدگی به این معضل از وزارت کار شد.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میعاد صالحی در خصوص وضعیت قطارهای حومهای و مطالبات ادعایی شرکت حمل و نقل ریلی رجا از راه آهن به تسنیم گفت: شرکت رجا 13 سال قبل خصوصیسازی شد که هنوز تبعات منفی آن باقی مانده است. واگذاری به نااهل شرکتها را به فنا میدهد. در فرآیند خصوصی سازی دو اتفاق ناگوار اختصاصیسازی و خصولتیسازی افتاد. در اختصاصیسازی یکی از مدیران راهآهن بدون پرداخت یک ریال، 1000 واگن را به اسم خصوصیسازی با خود برد!
وی افزود: در خصوصیسازی، افراد یا سازمان ها باید علاوه بر اینکه صلاحیت داشته باشند باید به حوزه علاقهمند باشند.از همان روز اول تامین اجتماعی هیچ علاقهای به برداشتن شرکت حمل و نقل ریلی رجا نداشت و با اجبار این کار پیش رفت. در دولت فعلی بارها با وزر سابق کار، سرپرست و وزیر کنونی این وزارتخانه مکاتبه و اعلام شد اگر رجا را میخواهید باید به آن تزریق نقدینگی داشته باشید. اگر هم نمیخواهید به آنکه میخواهد واگذار کنید.
صالحی ادامه داد: 50 درصد قطارهای مسافری به شرکت رجا تعلق دارد. با آنکه وزارت کار (تامین اجتماعی) اعلام کرده شرکت رجا اولویت صدم هم نیست اما این شرکت برای راه آهن اولویت اول است. شرکت ریلی رجا 7 سال حق دسترسی به ریل را پرداخت نکرده و بدهی 1000 میلیارد تومانی به راهآهن دارد. علاوه بر این رجا اجاره لکوموتیوها را هم نمیدهد. از وزارت کار درخواست می شود به این معضل رسیدگی کنند.