واقعا این کار مدیرکل میخواهد؟
یکم– هنگامی که اقتصاددانان، اقتصاد دولتی را ناکارآمد میدانند و اصرار دارند باید فعالیتهای اقتصادی از دولت جدا شود و شهروندان اقتصاد را خودشان اداره کنند، از چند جا صدا برمیخیزد که میخواهند چه کنند و چه کنند و دنبال سیاستهای بانک جهانی هستند. خب حالا مگر چه شده که شروع نوشته اینقدر خشمآلود است؟ اگر خبرهای اقتصادی منتشر شده از سوی رسانهها را دنبال کنید خشمگین خواهید شد.
دوم– میتوانید مثالی بزنید که همین دیروز اتفاق افتاده باشد؟ بله، به این خبر توجه کنید: «مدیر طرح خودروهای وارداتی وزارت صمت با اشاره به بروز خطای سیستمی در خصوص اطلاعیه آغاز ثبتنام خودروهای وارداتی گفت: هنوز تاریخ مشخصی برای واردات اعلام نشده است اما به زودی عرضه خواهیم داشت.»
سوم– چرا این خبر آدمی را خشمگین میکند؟ خب دقت کنید: یک وزارت داریم که باید سیاستگذاری صنعتی کرده و استراتژی صنعتی کشور را با توجه به وضعیت بنگاههای ایرانی و نیز تحولات جهانی حکمرانی کند اما بهجای این کارها یک معاونت خودرو درست میکند. این معاونت برای خودش چند اداره کل درست میکند و برای هر اداره کل یک مدیرکل میگذارد. آن مدیرکل باید به شماری زیر دست دستور دهد پس منشی میخواهد، رییس دفتر میخواهد و…
چهارم– این چه عیبی دارد؟ عیبش این است که این مدیرکل برای اینکه نشان دهد وجود او ضرورت دارد یک سامانه راه میاندازد تا برای کسانی که میخواهند واردات خودرو انجام دهند تعیینتکلیف کند. این مدیرکل برای مصرفکنندگان نیز تعیینتکلیف میکند.
پنجم– شما عصبانی نمیشوید یک اداره کل درست شود که برای واردات اتومبیل از خارج که خریدار و فروشندگان خصوصی دارد مقررات بنویسد. مشکل این است که در هر وزارتخانه دهها مدل مدیرکل داریم که حقوقشان را مردم میدهند و آنها به مردم دستور میدهند.
واقعا این کار مدیرکل میخواهد؟
یکم– هنگامی که اقتصاددانان، اقتصاد دولتی را ناکارآمد میدانند و اصرار دارند باید فعالیتهای اقتصادی از دولت جدا شود و شهروندان اقتصاد را خودشان اداره کنند، از چند جا صدا برمیخیزد که میخواهند چه کنند و چه کنند و دنبال سیاستهای بانک جهانی هستند. خب حالا مگر چه شده که شروع نوشته اینقدر خشمآلود است؟ اگر خبرهای اقتصادی منتشر شده از سوی رسانهها را دنبال کنید خشمگین خواهید شد.
دوم– میتوانید مثالی بزنید که همین دیروز اتفاق افتاده باشد؟ بله، به این خبر توجه کنید: «مدیر طرح خودروهای وارداتی وزارت صمت با اشاره به بروز خطای سیستمی در خصوص اطلاعیه آغاز ثبتنام خودروهای وارداتی گفت: هنوز تاریخ مشخصی برای واردات اعلام نشده است اما به زودی عرضه خواهیم داشت.»
سوم– چرا این خبر آدمی را خشمگین میکند؟ خب دقت کنید: یک وزارت داریم که باید سیاستگذاری صنعتی کرده و استراتژی صنعتی کشور را با توجه به وضعیت بنگاههای ایرانی و نیز تحولات جهانی حکمرانی کند اما بهجای این کارها یک معاونت خودرو درست میکند. این معاونت برای خودش چند اداره کل درست میکند و برای هر اداره کل یک مدیرکل میگذارد. آن مدیرکل باید به شماری زیر دست دستور دهد پس منشی میخواهد، رییس دفتر میخواهد و…
چهارم– این چه عیبی دارد؟ عیبش این است که این مدیرکل برای اینکه نشان دهد وجود او ضرورت دارد یک سامانه راه میاندازد تا برای کسانی که میخواهند واردات خودرو انجام دهند تعیینتکلیف کند. این مدیرکل برای مصرفکنندگان نیز تعیینتکلیف میکند.
پنجم– شما عصبانی نمیشوید یک اداره کل درست شود که برای واردات اتومبیل از خارج که خریدار و فروشندگان خصوصی دارد مقررات بنویسد. مشکل این است که در هر وزارتخانه دهها مدل مدیرکل داریم که حقوقشان را مردم میدهند و آنها به مردم دستور میدهند.

واقعا این کار مدیرکل میخواهد؟
یکم– هنگامی که اقتصاددانان، اقتصاد دولتی را ناکارآمد میدانند و اصرار دارند باید فعالیتهای اقتصادی از دولت جدا شود و شهروندان اقتصاد را خودشان اداره کنند، از چند جا صدا برمیخیزد که میخواهند چه کنند و چه کنند و دنبال سیاستهای بانک جهانی هستند. خب حالا مگر چه شده که شروع نوشته اینقدر خشمآلود است؟ اگر خبرهای اقتصادی منتشر شده از سوی رسانهها را دنبال کنید خشمگین خواهید شد.
دوم– میتوانید مثالی بزنید که همین دیروز اتفاق افتاده باشد؟ بله، به این خبر توجه کنید: «مدیر طرح خودروهای وارداتی وزارت صمت با اشاره به بروز خطای سیستمی در خصوص اطلاعیه آغاز ثبتنام خودروهای وارداتی گفت: هنوز تاریخ مشخصی برای واردات اعلام نشده است اما به زودی عرضه خواهیم داشت.»
سوم– چرا این خبر آدمی را خشمگین میکند؟ خب دقت کنید: یک وزارت داریم که باید سیاستگذاری صنعتی کرده و استراتژی صنعتی کشور را با توجه به وضعیت بنگاههای ایرانی و نیز تحولات جهانی حکمرانی کند اما بهجای این کارها یک معاونت خودرو درست میکند. این معاونت برای خودش چند اداره کل درست میکند و برای هر اداره کل یک مدیرکل میگذارد. آن مدیرکل باید به شماری زیر دست دستور دهد پس منشی میخواهد، رییس دفتر میخواهد و…
چهارم– این چه عیبی دارد؟ عیبش این است که این مدیرکل برای اینکه نشان دهد وجود او ضرورت دارد یک سامانه راه میاندازد تا برای کسانی که میخواهند واردات خودرو انجام دهند تعیینتکلیف کند. این مدیرکل برای مصرفکنندگان نیز تعیینتکلیف میکند.
پنجم– شما عصبانی نمیشوید یک اداره کل درست شود که برای واردات اتومبیل از خارج که خریدار و فروشندگان خصوصی دارد مقررات بنویسد. مشکل این است که در هر وزارتخانه دهها مدل مدیرکل داریم که حقوقشان را مردم میدهند و آنها به مردم دستور میدهند.
جهان صنعت
بازدید کنندگان و علاقمندان وبلاگ سود نیوز epsnews.blogfa.com از این پس می توانند در زمان های عدم سرویس از طریق بلاگفا از وبلاگ دوم این گروه epsnews.blogsky.comدر این مجموعه بازدید کنند. وبلاگ سوم این گروه نیز epsnews.mihanblog.com می باشد. مطالب قابل ارائه وبلاگ عبارت است از: 1- آموزش کاربردی و اثربخش سرمایه گذاری در بازار سهام 2- ارائه اخبار مهم روزانه بازار سهام 3- ارائه اخبار مرتبط با اقتصاد جهانی و اقتصاد داخلی مرتبط با بازار سهام 4- بررسی وضعیت شرکتهای پذیرفته شده در بورس و فرا بورس 5- ارائه اخبار مربوط به سود اعلامی شرکتها و تحلیل آنها 6 -مروری بر شایعات و تیپ شناسی آنها 7- سایر موارد بورسی اطلاعیه رفع مسولیت : این وبلاگ فقط جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد و به هیچ عنوان بر اساس مطالب وبلاگ، بخش نظرات و ایمیلهای ارسالی خرید و فروش نفرمایید. در ضمن بخش نظرات ممکن است حاوی مطالب مختلف از افراد با نیات گوناگون باشد، لطفا مراقب معاملات خود در بازار باشید. نخست دانش و دوم تجربه خود را در بازاربالا ببرید و نهایتا در صورت آمادگی کامل با حداقل سرمایه در این بازار مشغول شوید. بدون آموزش و بررسی توسط خودتان وارد هیچ بازاری نشوید. مسولیت سرمایه گذاری با خودتان است، پس خوب بررسی کنید. جمله مهم برای فعالیت در بازار: هـر حـقـیـقــتی در بازار از سـه مـرحـلـه می گـذرد: ابـتـدا، بـه مـسـخره گـرفـتـه مـی شود بـعـد بـه شـدت بـا آن مـخالـفـت مـی شـود و در آخـر، بـه عـنـوان امـری بـدیهـی پـذیـرفـتـه می شـود. محل تشکیل کلاس های آموزشی بورس مدیر وبلاگ: ................................