چگونه درگاه پرداخت اینترنتی درخواست کنیم
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، درگاه های پرداخت الکترونیکی را می توان نقاط مجازی فروش نامیداین نوع پرداخت بدون حضور فیزیکی کارت صورت می گیرد.خریدهای اینترنتی از طریق درگاه پرداخت انجام می شود.هرشرکت و سازمانی برای فروش محصولات خود از طریق اینترنت و سایت مخصوصش می تواند یک درگاه پرداخت الکترونیک تهیه کند.
چگونه می توان برای فروشگاه اینترنتی درگاه پرداخت اینترنتی درخواست نمود؟
مکانیسم پرداخت اینترنتی به چه شکلی می باشد؟
آیا داشتن SSL برای سایت/فروشگاه اینترنتی ضروری است؟
مدل تسویه حساب برای پذیرندگان به چه صورت می باشد؟
آیا می توان برای یک سایت/فروشگاه اینترنتی از چند شرکت تقاضای دریافت خدمات پرداخت اینترنتی ؟
آیا این ادعا که "برخی از کارت ها بر روی درگاه اینترنتی برخی از شرکت ها بهتر کار می کنند" صحیح می باشد؟
آیا درگاه های پرداخت اینترنتی که در گذشته از بانک ها دریافت شده قابل استفاده می باشد؟
چگونه مشتریان از صحت صفحات پرداخت اینترنتی اطمینان حاصل نمایند؟
آیا امکان دزدی اطلاعات کارت افراد از طریق جعل صفحه پرداخت وجود دارد؟
در صورتیکه سایت یا فروشگاه اینترنتی مورد حمله هکر ها قرار بگیرد، مسئولیت سرقت اطلاعات مشتریان به عهده چه کسی می باشد؟ پذیرنده باید چه اقداماتی انجام دهد؟
آیا می توان از لوگوی شاپرک جهت ایجاد اعتماد در سایت/فروشگاه اینترنتی استفاده نمود؟
آیا می توان از لوگوی بانک ها جهت ترغیب یا راهنمایی خریداران استفاده نمود؟
آیا جهت تحلیل رفتار مشتریان میتوان شماره کارت یا نام بانک و سایر اطلاعات کارت را درخواست نمود؟
درباره خرید
1 - چه کارتهایی بر روی شبکه الکترونیکی پرداخت کارت کار می کند ؟
3 - در خریدهای اینترنتی چگونه از واقعی بودن صفحه پرداخت می توان مطمئن شد ؟
- الف - باید توجه داشت که آدرس صفحه پرداخت حتما به صورت زیر باشد : https://www در اینجا حرف S به معنی secure یا امنیت سایت می باشد .
- ب - همچنین اغلب شرکتهای PSP در صفحه پرداخت توضیحاتی در مورد توجه خریدار به آدرس صفحه و لیست سایتهای عضو آن شرکتها داده اند که می توان از صحت صفحه پرداخت مطمئن شد .
- ج - باید توجه داشت صفحه پرداخت به لحاظ ظاهری نباید تفاوتی با دیگر صفحات پرداخت آن شرکت داشته باشد و تمام آیتمها باید به صورت کامل در محل مربوطه وجود داشته باشند و صفحه پرداخت به لحاظ کیفیت طراحی گرافیکی دچار نقص نباشد .
- د - سایتهای معتبر فروشگاهی باید گواهینامه " نماد اعتماد الکترونیکی " را از وزارت صنعت ، معدن و تجارت دریافت نموده و در صفحه اول سایت در دسترس قرار دهند .
4 - در صورتیکه کالای خریداری شده در اینترنت به دست مشتری نرسد چکار باید بکند ؟
در این حالت خریدار می تواند از راههای زیر مشکل را پیگیری نماید :
- الف - تماس با کارشناسان فروش سایت مربوطه
- ب - تماس با شرکت PSP و ابراز مشکل و درخواست پیگیری و راه حل
- ج - شکایت به مراجع قضایی