تاریخ دوباره تکرار شد و اصول دوباره  نشان داد که صحیح است و هر کس بر اساس اصول صحیح حرکت کند در بلند مدت زیان نخواهد کرد. در یک سال گذشته همواره بر نزولی بودن حاشیه سود عملیاتی خودرویی ها تاکید داشتیم چه در کلاسهای آموزشی و چه در نوشته ها و مطالب مان و زمانی قیمت 80 تومان را برای سایپا پیش بینی کردیم. امروز سایپا بازگشایی شد و قیمت 88 تومان با حمایت را ثبت کرد شاید اگر حمایت نبود به 75 تومان هم می رسید.علت ریزش سهم چیست؟ کاهش سود شرکت. کاهش سود عملیاتی شرکتهایی خودرویی چند سالی است که آغاز شده است و احتمالا ادامه دار خواهد بود. همواره به یاد داشته باشید یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب یک سهم برای خرید صعودی بودن حاشیه سود عملیاتی است. شرکتی که حاشیه سود عملیاتی آن نزولی است چاره ای جز زیان و تعدیل منفی ندارد و  سرمایه سهامداران خود را به حداقل خواهد رساند. حاشیه سود عملیاتی سایپا  و سایر خودرویی ها را بررسی کنید خواهید که کاملا نزولی است.

هیچگاه یک سهم با حاشیه سود عملیاتی صعودی را با یک سهم با حاشیه عملیاتی نزولی تعویض نکنید. حتی اگر برای کوتاه مدت چند نوسان هم نصیب تان شود. معامله گرانی که سایپا های خود را به فملی و یا فولاژ تبدیل کردنند کاری اساسی و حرفه ای داشتند و معامله گرانی که فملی و فولاژ خود را به سایپا و یا خودرویی دیگری تبدیل کردنند باید زیان را بپذیرند زیرا به اصول بی اعتنا بودند و  این درسی است که بازار به قیمت بسیار گران به معامله گران می آموزد.