به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هاشم یکه‌زارع درجریان نشست خبری گفت: شایعه انباشت خودرو در پارکینک‌های ایران خودرو به دلیل عدم خریدار صحت ندارد.

وی با اشاره به دوره 16 روزه برای تولید یک خودرو تا شماره گذاری و دوره 3 ماهه این فرایند در گذشته درباره پرداخت غرامت مرسدس بنز و پژو به ایران خودرو نیز ( که امروز با شفاف سازی مدیرمالی شرکت درباره غرامت از بنز همراه بود) گفت: این مسائل درون شرکتی است. اما درحال حاضر مشغول بررسی دریافت غرامت از شرکت پژو هستیم که هنوز نتایج نهایی به دست نیامده است.

به گفته وی فرایند تولید یک محصول جدید با شرکای خارجی 1.5 سال طول می کشد.

یکه‌زارع در ارتباط با قیمت خودرو توضیح داد: درحالی شورای رقابت طبق فرمولی و با احتساب هزینه‌های تولی قیمت را تعیین می‌کند که باید منتظر ماند و دید بعد از تشکیل جلسه شورای رقابت، کدام خودرو مشمول افزایش قیمت‌ خواهد شد. بنابراین اعلام کاهش قیمت خودرو توسط برخی صرفاً اظهار نظرهای شخصی است.
 
این مقام مسئول در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا شرکای اول ایران خودرو در همکاری‌های بین‌المللی انتخاب شده‌اند یا خیر؟ گفت: فعلا" همان مذاکرات قبلی در جریان بوده و به دنبال شریک چهارم هستیم . این امر به این معنا نیست که این شریک در درجه چهارم همکاری ما قرار دارد بلکه قطعاً به دنبال یک شریک اروپایی غیرفرانسوی در کنار پژو، سوزوکی و رنو هستیم.
 
یکه‌زارع افزود: ایران خودرو پس از انتخاب شریک چهارم خود حجم همکاری های شرکای خود را مورد ارزیابی قرار داده و شریک اول خود را اعلام خواهد کرد. اگر قرار باشد همکاری با پژو ادامه پیدا کند به مرور محصولات جدیدی وارد بازار می‌شوند که یکی از آنها می‌تواند پژو 307 باشد. با این حال جایگزین این محصول مشخص نیست.
 
وی در پاسخ به این سئوال که آیا وزارت صنعت سیاست گذاری‌ یا دستورالعمل جدیدی برای انعقاد قرارداد با شرکت‌های خودروساز خارجی ابلاغ کرده یا خیر؟ گفت: بله اما این وزارتخانه و مسئولان آن وارد جزئیات نمی‌شوند چرا که چارچوب‌ها همانند صادرات، حجم خودکفایی و یا سرمایه گذاری و تأسیس مراکز تحقیقات مشخص بوده و شرکت های خودروساز باید در چارچوب آنها فعالیت کنند.