رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی ایران در خصوص ظرفیت‌سازی در بخش خودروسازی تجاری در کشور اظهار کرد: خودروسازی تجاری اعم از ساخت کامیون، ون و مینی‌بوس در ایران مغفول مانده است و چندان توجهی طی سال‌های گذشته به آن نشده است. محمدرضا رضوی همچنین گفت: ضروری است که سیاست مشخصی برای این بخش که یک‌سوم ارزش بازار خودرو را دربرمی گیرد اما توجهی به آن نشده تدوین شود. رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی ایران با بیان اینکه باید نگاه مجددی به این حوزه داشته باشیم، گفت: با برنامه‌ریزی منسجم در این بخش می‌توان تا حدی پراکندگی و عدم انسجام در این بخش را از بین برد. وی با اشاره به اینکه 80 درصد آنچه در کشور عرضه می‌شود به صورت واردات CKD, CBU است، افزود: متاسفانه هیچ قطعه‌سازی در این حوزه ورود پیدا نکرده و قطعه‌سازان ما برای سرمایه‌گذاری در بخش خودروهای تجاری تمایلی ندارند. رضوی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری برای ظرفیت‌سازی اصلا انجام نشده و همه در قالب بازرگانی و واردات بوده است، افزود: قطعه‌سازان در این بخش بسیار محدودند و باید تقویت شوند.

منبع:  روزنامه تعادل