عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان آمار مربوط به دپو ۱۰۰ هزار خودرو در نامه ۴ وزیر را تکذیب و اعلام کرد تنها ۶ هزار خودروی اضافی دپو شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی حدود یک ماه از مهم و بورسی 4 وزیر سپری شده که واکنش ها به این رویداد تمام نشده و همچنان ادامه دارد. به طوریکه محمدرضا نجفی منش گفت : آمار مربوط به دپو 100 هزار خودرو در نامه 4 وزیر را صحت ندارد و تنها 6 هزار خودروی اضافی دپو شده است.

وی با رد برخی خبرها مبنی بر انباشت خودروهای تولیدی خودروسازان داخلی در انبارها گفت: ایران خودرو 32 هزار خودرو در سیکل تامین دارد و تنها 6 هزار خودرو اضافه وجود دارد. سایپا هم هیچ گونه خودرو اضافه ای ندارد و حتی از تحویل سفارش ها عقب هستند.

به گفته وی رکود صرفا در صنعت خودرو نیست بلکه در مسکن ، سیمان ، فولاد و لوازم خانگی هم این مشکلات وجود دارد.

وی درباره تسهیلات 25 میلیونی خرید خودروهای ساخت داخل گفت: انتظار مردم و خودرو سازان از دولت این است که در ارائه این تسهیلات تاخیر نکنند تا مورد استقبال مردم قرار گیرد. در این میان بهترین حالت آن است که دولت تسهیلات با بهره کمتر را به خودروسازان و مردم عرضه کند .

این عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با بیان اینکه سال گذشته بانک ها 150 هزار میلیارد تومان به سپرده ها سود دادند گفت : این دادن آدرس غلط به سپرده ها است. هر چقدر سود تسهیلات ارائه شده پایین تر باشد گردش اقتصادی بهتری در تولید خودرو وجود خواهد داشت.

وی انتظارات مردم درباره کیفیت و قیمت مناسب خودرو را طولانی مدت و به حق دانست و گفت : هر سال چند مدل خودروی جدید به بازار می آید تا تنوع عرضه دربازار حفظ شود. اگر صنعت خودرو را به حال خود بگذارند و دولت تنها نظارت کند و نه دخالت اوضاع تولید خودرو تغییر خواهد کرد .

نجفی منش با تاکید بر اینکه تولید کنندگان داخلی قادر به تولید خودروی با کیفیت هستند افزود : طبیعی است که عرضه مدل های جدید خودرو گرانتر از مدل های قدیمی تر باشد.

وی با بیان اینکه میانگین عمر خودرو در خارج از کشور 10 سال و میانگین عمر خودروهای داخلی 15 تا 20 سال است ادامه داد: امسال برای ورود 200 هزار خودروی جدید جهت از رده خارج کردن خودروهای فرسوده برنامه ریزی شده است