استادیار گروه روانشناسی اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی گفت: از نظر من در جامعه ما یک مساله بسیار مهم دیگر نیز وجود دارد و آن دخترانی هستند که ازدواج نکرده و به دنبال شوهر می گردند، آمارها نشان می دهد که حدود 11 میلیون دختر در کشور داریم که در سن ازدواج هستند اما ازدواج نکرده اند و طبیعی است که یک بازار رقابتی شدیدی برای جلب نظر مردان در بین این افراد به وجود بیاید.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبحشی افزود: به نظر من اینکه عده زیادی از دختران به دنبال شوهر می گردند، برای فهم افزایش مصرف لوازم آرایشی در کشور موضوع بسیار مهمی است و از سال ها قبل این موضوع قابل پیش بینی بود.

براتی گفت: برخی از افرادی که بیش از حد از لوازم آرایشی استفاده می کنند ممکن است دچار نوعی بیماری هم باشند اما نمی توانیم در مورد اکثریت زنان، این طور قضاوت کنیم و نباید تصور کنیم که با نوعی بحران هویت و کمبود اعتماد به نفس در بین زنان مواجه هستیم.

استادیار گروه روانشناسی اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی ادامه داد: مساله دیگری که در این فضا قابل بحث است، مساله حجاب است،عده ای از زنان شاید تصور کنند که به علت حجاب هیچ امکانی برای جلوه گری ندارند و به همین علت به لوازم آرایشی پناه می برند.