احتمالا خوشان ذوب خرید کردند. با این اخبار ذوب بالا نمی رود.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید محمدزاده امروز در جریان برنامه خبری با بیان اینکه کل خطوط ریلی کشور باید هر 20 تا 30 سال بازسازی شود برنامه های راه آهن برای توسعه فعالیت ها را اعلام کرد.
وی گفت: 2، 3 و 4 خطهسازی خطوط ریلی، آماده سازی 100 کیلومتری قطار حومه کرج - زنجان ، افتتاح قطار حومه تهران - گرمسار در سال جاری، احداث قطار حومه اهواز - سربندر، احداث مشروط قطار حومه تهران - پرند تا پایان 96 و کاهش مسافت ریلی تهران - قم به یک ساعت از جمله برنامه های است که در حال اجرا است.
وی با اشاره به نیاز سالانه راهآهن به 180 هزار تن ریل برای بازسازی و احداث گفت: درحالی سالانه نیازمند بازسازی و نوسازی 400 تا 500 کیلومتر ریل هستیم که در برخی مسیرها از سال 1340 ریلها تعویض نشده بود. مثلاً در محور جنوب 150 کیلومتر مسیر ریلی صعبالعبور را نوسازی و بازسازی کردیم و 100 کیلومتر از این مسیر تا پایان سال نوسازی و بازسازی میشود ضمن آنکه 1400 کیلومتر خط دیگر در آستانه بازسازی داریم.
این مقام مسئول با بیان اینکه برای احداث خطوط در اطراف شهرهای بزرگ و مرکز کشور نیازمند 72 هزار تن ریل برای احداث خط جدید هستیم، ادامه داد: تا سال 1400 باید در کنار 4 هزار کیلومتر خط آهن موجود مسیرهای 2، 3 و 4 خطه بسازیم که هزار کیلومتر آن اجرا شده و 3 هزار کیلومتر دیگر باید اجرایی شود.
محمدزاده از توافق راهآهن با شرکت ذوب آهن برای تحویل 40 هزار تن ریل تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: خط ساخت ریل ذوب آهن تکمیل شده و در مراحل نصب نهایی قرار دارد. اما ساخت ریل نیازمند استانداردهای بالا است.
به گفته وی شرکت ساخت مجوزی از سالهای قبل برای واردات 150 هزار تن ریل داشت که 50 هزار تن آن را وارد کرد و قرار بود 100 هزار تن دیگر از داخل تأمین شود که هنوز ذوبآهن موفق به تولید ریل نشده است.