افتتاح رسمی نخستین سامانه مرکز تماس بازار سرمایه
افتتاح و راه اندازی رسمی سامانه معاملاتی Call center با حضور صالح آبادی و
مدیران و مهندسین شرکت کارگزاری بانک سامان برای اولین بار در کشور اجرایی
شد.
براساس گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، سامانه مرکز تماس Call center در بستر معاملات آنلاین و با هدف حفظ منافع و حقوق سرمایه گذاران و کارگزاران و در راستای سرعت بخشیدن به روند معاملات در بازار سهام امروز افتتاح و راه اندازی شد.
بدین ترتیب با استفاده از این سامانه معاملاتی و از طریق برقراری تماس مشتریان با کارگزاران، صدای ضبط شده سرمایه گذاران جایگزین فرم های مخصوص ثبت سفارش خرید و فروش سهام شده و با استفاده از آن فرم های کاغذی ثبت سفارش حذف می شود.
نکته قابل توجه اینکه برای افزایش امنیت این سامانه نیز مشتری با برقراری تماس، کد کاربری و رمز عبور دریافت می کند و با استفاده از آن می تواند به کارگزار سفارش خود را اعلام نماید.
همچنین اختصاص سه Log server برای این سیستم این امکان را فراهم می آورد که در بروز حوادثی همچون آتش سوزی نیز تمامی اطلاعات حفظ و نگهداری شده و قابلیت پیگیری دارد. بطوریکه می توان آن را از لحاظ امنیت و ثبت وقایع به جعبه سیاه هواپیما تشبیه کرد.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام افتتاح رسمی سامانه مرکز تماس، آن را نقطه شروعی در جهت ثبت سفارش های الکترونیکی دانست و گفت: استفاده از این امکان می تواند در راستای حفظ حقوق و منافع مشتریان و نیز حقوق کارگزاران مورد استناد قرارگیرد.
علی صالح آبادی افزود: مزیت دیگر این سامانه رهایی از ارایه و ثبت سفارش های کاغذی معاملات است و امید می رود تا بزودی تمامی شرکت های کارگزاری نیز از آن بهره برده و سامانه Call center به صورتی فراگیر جایگزین ثبت سفارش های کاغذی شود.
طی برگزاری این مراسم افتتاحیه مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک سامان استفاده از این سامانه را در شعبه مرکزی این شرکت کارگزاری امکان پذیر دانست و افزود: با استقبال سرمایه گذاران و سهامداران از این امکان و در صورت اخذ مجوزهای مربوطه برای بکارگیری از سامانه مرکز تماس بازار سرمایه در شعب دیگر استان و شهرستان ها، می توان نسبت به نصب و راه اندازی آن اقدام کرد.
حمیدرضا مهرآور افزود: شرکت های کارگزاری مدت ها به دنبال فراهم آمدن این امکان بودند که با افتتاح رسمی از این سامانه، شرکت کارگزاری بانک سامان گام نخست را در این زمینه برداشته است. چراکه این کارگزاری همواره با هدف شفاف سازی و در راستای رشد و توسعه امکانات موجود در حوزه بازار سرمایه پیش قدم بوده است.
براساس گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، سامانه مرکز تماس Call center در بستر معاملات آنلاین و با هدف حفظ منافع و حقوق سرمایه گذاران و کارگزاران و در راستای سرعت بخشیدن به روند معاملات در بازار سهام امروز افتتاح و راه اندازی شد.
بدین ترتیب با استفاده از این سامانه معاملاتی و از طریق برقراری تماس مشتریان با کارگزاران، صدای ضبط شده سرمایه گذاران جایگزین فرم های مخصوص ثبت سفارش خرید و فروش سهام شده و با استفاده از آن فرم های کاغذی ثبت سفارش حذف می شود.
نکته قابل توجه اینکه برای افزایش امنیت این سامانه نیز مشتری با برقراری تماس، کد کاربری و رمز عبور دریافت می کند و با استفاده از آن می تواند به کارگزار سفارش خود را اعلام نماید.
همچنین اختصاص سه Log server برای این سیستم این امکان را فراهم می آورد که در بروز حوادثی همچون آتش سوزی نیز تمامی اطلاعات حفظ و نگهداری شده و قابلیت پیگیری دارد. بطوریکه می توان آن را از لحاظ امنیت و ثبت وقایع به جعبه سیاه هواپیما تشبیه کرد.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام افتتاح رسمی سامانه مرکز تماس، آن را نقطه شروعی در جهت ثبت سفارش های الکترونیکی دانست و گفت: استفاده از این امکان می تواند در راستای حفظ حقوق و منافع مشتریان و نیز حقوق کارگزاران مورد استناد قرارگیرد.
علی صالح آبادی افزود: مزیت دیگر این سامانه رهایی از ارایه و ثبت سفارش های کاغذی معاملات است و امید می رود تا بزودی تمامی شرکت های کارگزاری نیز از آن بهره برده و سامانه Call center به صورتی فراگیر جایگزین ثبت سفارش های کاغذی شود.
طی برگزاری این مراسم افتتاحیه مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک سامان استفاده از این سامانه را در شعبه مرکزی این شرکت کارگزاری امکان پذیر دانست و افزود: با استقبال سرمایه گذاران و سهامداران از این امکان و در صورت اخذ مجوزهای مربوطه برای بکارگیری از سامانه مرکز تماس بازار سرمایه در شعب دیگر استان و شهرستان ها، می توان نسبت به نصب و راه اندازی آن اقدام کرد.
حمیدرضا مهرآور افزود: شرکت های کارگزاری مدت ها به دنبال فراهم آمدن این امکان بودند که با افتتاح رسمی از این سامانه، شرکت کارگزاری بانک سامان گام نخست را در این زمینه برداشته است. چراکه این کارگزاری همواره با هدف شفاف سازی و در راستای رشد و توسعه امکانات موجود در حوزه بازار سرمایه پیش قدم بوده است.
+ نوشته شده در چهارشنبه ۱۳۹۱/۱۲/۰۲ ساعت 16:55 توسط تیم راهبریEPSNEWS
|
بازدید کنندگان و علاقمندان وبلاگ سود نیوز epsnews.blogfa.com از این پس می توانند در زمان های عدم سرویس از طریق بلاگفا از وبلاگ دوم این گروه epsnews.blogsky.comدر این مجموعه بازدید کنند. وبلاگ سوم این گروه نیز epsnews.mihanblog.com می باشد. مطالب قابل ارائه وبلاگ عبارت است از: 1- آموزش کاربردی و اثربخش سرمایه گذاری در بازار سهام 2- ارائه اخبار مهم روزانه بازار سهام 3- ارائه اخبار مرتبط با اقتصاد جهانی و اقتصاد داخلی مرتبط با بازار سهام 4- بررسی وضعیت شرکتهای پذیرفته شده در بورس و فرا بورس 5- ارائه اخبار مربوط به سود اعلامی شرکتها و تحلیل آنها 6 -مروری بر شایعات و تیپ شناسی آنها 7- سایر موارد بورسی اطلاعیه رفع مسولیت : این وبلاگ فقط جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد و به هیچ عنوان بر اساس مطالب وبلاگ، بخش نظرات و ایمیلهای ارسالی خرید و فروش نفرمایید. در ضمن بخش نظرات ممکن است حاوی مطالب مختلف از افراد با نیات گوناگون باشد، لطفا مراقب معاملات خود در بازار باشید. نخست دانش و دوم تجربه خود را در بازاربالا ببرید و نهایتا در صورت آمادگی کامل با حداقل سرمایه در این بازار مشغول شوید. بدون آموزش و بررسی توسط خودتان وارد هیچ بازاری نشوید. مسولیت سرمایه گذاری با خودتان است، پس خوب بررسی کنید. جمله مهم برای فعالیت در بازار: هـر حـقـیـقــتی در بازار از سـه مـرحـلـه می گـذرد: ابـتـدا، بـه مـسـخره گـرفـتـه مـی شود بـعـد بـه شـدت بـا آن مـخالـفـت مـی شـود و در آخـر، بـه عـنـوان امـری بـدیهـی پـذیـرفـتـه می شـود. محل تشکیل کلاس های آموزشی بورس مدیر وبلاگ: ................................