آموزش افراد و سرمایه گذاران باعث می شود که اشخاص با دانش و اطلاعات مناسبتری وارد بازار معاملات شوند و از فرصت های سرمایه گذاری بهینه تر استفاده کنند.

شرکت بورس اوراق بهادار در سال 91 برنامه های آموزشی متعددی برای سرمایه گذاران و علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار سهام برگزار کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، حمید روحبخش، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس اوراق بهادار با بیان مطلب بالا گفت: یکی از وظایف مهم مجموعه بازار سرمایه، به ویژه سازمان بورس، شرکت بورس تهران و شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، بحث آموزش و ارتقای فرهنگ سهام داری در جامعه است.

وی ادامه داد: آموزش افراد و سرمایه گذاران باعث می شود که اشخاص با دانش و اطلاعات مناسبتری وارد بازار شوند و از فرصت های سرمایه گذاری بهینه تر استفاده کنند.

روحبخش خاطرنشان کرد: این آموزش ها باعث ثبات سرمایه گذاری در بورس شده و حضور اشخاص مداوم تر خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس اوراق بهادار با اشاره به اینکه ایجاد چنین بینش هایی موجب می شود تا افراد به طور احساسی وارد معاملات نشوند، اظهار داشت: در این صورت سرمایه گذاران بر اساس تحلیل و مطالعه اقدام به خرید یا فروش اوراق بهادار خواهند کرد.

وی در خصوص دوره های آموزشی تصریح کرد:  در محل تالار حافظ و 22 تالار منطقه ای در کل کشور، دوره های فرهنگ سازی و آشنایی با بورس اوراق بهادار در 9 سرفصل به صورت عمومی و ترمیک به همراه اعطای گواهینامه برگزار می شود. این در حالی است که طی سال گذشته، بورس تهران در کل کشور در خصوص دوره های برگزار شده و بازدید های انجام گرفته از تالارهای معاملات در سال 91 در حدود 187 هزار نفر ساعت عملکرد داشته است.

روحبخش خاطرنشان کرد: بورس تهران در سال 91، تعداد 13 مورد همایش و سمینار با موضوعات مختلف تخصصی برگزار کرده است. به علاوه در خصوص چاپ نشریات هم فعالیت داشته است، به طوری که 20 عنوان کتاب و بروشور تدوین شده و به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه بورس اوراق بهادار تهران هر سال اقدام به حمایت از پایان نامه ها و طرح های پژوهشی می کند، افزود: در سال 91، تعداد 5 مورد پایان نامه و طرح پژوهشی مورد حمایت مالی بورس قرار گرفته است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس یادآور شد: دانشجویانی که تمایل دارند از حمایت های مالی بورس استفاده کنند، می توانند به مدیریت آموزش بورس مراجعه کنند و با توجه به سرفصل هایی که بورس انتخاب کرده، طرح پیشنهادی خود را ارایه دهند.

 روحبخش در پاسخ به این سوال که شرکت بورس در زمینه توسعه فرهنگ سازی چه اقداماتی را انجام داده است، گفت: شرکت بورس در قالب بحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی که یکی از مقوله های توسعه فرهنگ سهام داری است، اقدامات مناسبی را انجام داده است، به طوری که در خصوص گزارش به شبکه های صدا و سیمای مرکز و همچنین شبکه های استانی، 1800 مورد گزارش به صورت رادیویی و تلویزیونی تهیه شد.

وی افزود: همچنین پاسخگویی به ارباب رجوعان به صورت حضوری، تلفنی و پست الکترونیک نیز از مواردی بوده که طی سال 91 در دستور کار روابط عمومی شرکت بورس اوراق بهادار قرار داشت. به طوری که در طول سال حدود 16 هزار و 500 ارباب رجوع به صورت حضوری و 24 هزار مورد به صورت تلفنی پاسخ های خود را دریافت کردند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس با بیان اینکه شرکت بورس در حوزه بین الملل هم برای توسعه فرهنگ سهام داری اقداماتی را انجام داده است، ابراز داشت: سایت اینترنتی بورس به دو زبان فارسی و انگلیسی به روز است تا علاقه مندان به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال 91 تعداد شش گروه خارجی از بورس تهران بازدید کردند، خاطرنشان کرد: همچنین در سال 91 یک دوره بین المللی آموزش در محل فیاس (فدراسیون بورس های اروپایی آسیایی) در تهران برگزار شد. در این دوره نمایندگان هفت کشور حضور داشتند و دوره آموزشی به مدت دو هفته به طول انجامید که مشارکت کنندگان در این دوره با بازار سرمایه ایران و نحوه انجام معاملات و قوانین جاری در بورس اوراق بهادار کشور آشنا شدند.

وی تاکید کرد: این در حالی است که نخستین دوره آموزشی فیاس در استانبول و دومین دوره در تهران برگزار شد.