به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس گرشاسب جمشید‌نژاد امروز در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت شکایات از تشعشعات آنتن‌های تلفن همراه اظهار داشت: از نظر قانونی بررسی تشعشعات آنتن‌ها وظیفه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیست و این مسئولیت بر عهده سازمان انرژی اتمی است.

مدیرکل دفتر سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: اما چون اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس زیر نظر ما فعالیت می‌کنند، آن‌ها را موظف به خرید تجهیزات اندازه‌گیری توان خروجی سایت‌ها کرده‌ایم و اپراتورها موظفند نتایج اندازه‌گیری‌های خود را به ما گزارش کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز پیشرفته‌ترین تجهیزات اندازه‌گیری توان خروجی سایت‌‌ها (آنتن‌ها) را خریداری کرده است و بررسی می‌کند که آیا نتایج اندازه‌گیری‌هایی که از سوی اپراتورها به رگولاتوری اعلام می‌شود با واقعیت ماطبق است یا خیر.

مدیرکل دفتر سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: در آخرین بررسی 6 ماهه دوم سال 91 تعداد شکایات از تشعشعات آنتن‌های تلفن همراه و وایمکس 32 مورد گزارش شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد 41 درصد مربوط به آنتن‌های ایرانسل، 25 درصد مربوط به آنتن‌های همراه اول، 25 درصد مربوط به آنتن‌های رایتل، 6 درصد مربوط به تالیا و 3 درصد مربوط به آنتن‌های وایمکس مبین نت بوده است.

جمشید نژاد تصریح کرد: در مجموع از 32 مورد شکایت رسیده به رگولارتوری در نیمه دوم سال گذشته 16 درصد موارد مربوط به نارضایتی از نصب سازه و دکل آنتن برخلاف نظر شهروندان بوده است.

وی گفت: از تمام این موارد حتی یک مورد غیر استاندارد نیز در بین آنتن‌های گزارش شده یافت نشده است.

وی همچنین یادآور شد: تعداد شکایات بیشتر از آنتن‌های اپراتور ایرانسل به این دلیل است که همراه اول بخش بزرگی از مراحل توسعه شبکه خود را پشت سر گذاشته و ایرانسل در مرحله توسعه قرار دارد.