معاون وزیر صنعت گفت: برخی قطعات خودرو‌های پرتیراژ داخلی پیش ازاین از خارج وارد می‌شد که با تولید آن قطعات در داخل شاهد کاهش ارزبری ۲ خودروساز معروف شدیم.

 

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، فرشاد مقیمی در حاشیه بیست و هفتمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی در خصوص کاهش ارز بری ایران خودرو و سایپا گفت: شرکت ایران خودرو ۴۰ میلیون دلار و شرکت سایپا ۳۸ میلیون دلار به علت بومی سازی آن قطعات کاهش ارز بری داشته اند چرا که دیگر نیاز به واردات آن قطعات نبود.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌ها در تلاش هستیم تا پایان سال جاری قطعات و تجهیزات بیشتری از خودرو‌های پرتیراژ در داخل تولید شود تا بتوانیم از سرمایه‌ها و ظرفیت‌های توان داخلی بیش از پیش استفاده کنیم. برنامه ریزی کردیم تا در سال ۹۸ در مجموع ایران خودرو ۹۲ میلیون یورو و شرکت سایپا ۱۸۲ میلیون یورو با تولید قطعات مورد نیاز در داخل کاهش ارز بری داشته باشند و در عین حال در کیفی سازی تولیدات داخلی غافل نیستیم.

مقیمی با اشاره به وجود تعداد زیادی خودرو در پارکینگ‌های خودرو سازان ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و رفع عیوب و تکمیل قطعات ۱۶ هزار دستگاه از این خودرو‌ها به بازار عرضه شده اند و اقدامات برای رفع مشکلات باقی مانده خودرو‌ها نیز ادامه دارد.